8.01.2015

CARYCA

Baśnie rosyjskie.. Jako dziecko posiadałam klisze z bajkami oraz taki  specjalny projektor, nie na slajdy, tylko na kliszę, którą wkładało się i klatka po klatce przesuwało a wielki obraz świecił na ścianę. Na obrazkach pojawiały się kadry z Konika Garbuska, Opowieści o Złotej Rybce oraz wielu innych bajek i baśni, których tytułów nie pamiętam. Pamiętam jednak ten magiczny klimat, szczególnie klisz z ZSRR, i to że nie było ich najwięcej (bo było) ale przez tą mocno ozdobną rysunkowość, wzorzystość ludową, która poniekąd do tej pory siedzi mi w głowie.
Dlatego też uwielbiam projekty marki Dolce&Gabanna, które w dużej mierze przypominają świat carów i caryc, ośnieżonego Wschodu...
Wymalowałam wzór na sukience bluzowej, bardzo ciepłej, wyprofilowanej, bo chciałam nadać jej bardziej kobiecych kształtów. Uwielbiam nosić zimą te ciepłe sukienki, sporo strojów z tego materiału jest sportowa, zapragnęłam trochę pokrzyżować klimaty i z takiej bluzowej sukienki zrobić coś bardziej ozdobnego, coś co przypomina mi tą "carskość" z dzieciństwa:)
Wzór naturalnie można zamawiać na jakimkolwiek ubraniu, czy to koszulce, czy bawełnianej sukience... myślę, że na każdym będzie się baśniowo prezentował;)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz